DZIŚ

Dzień Liczby PiEuropejski Dzień Ofiar Przestępstw z Nienawiści

"1 euro to majątek" – nowa kampania IKEA i UNICEF

Międzynarodowy Dzień Walki z Analfabetyzmem co roku przypomina nam o problemie, z którym boryka się ponad miliard ludzi na świecie. Mimo szybkiego rozwoju naukowego i technologicznego, prawie 100 milionów dzieci ma bardzo ograniczony dostęp do podstawowej edukacji.

Wiadomość archiwalna

A A A

Aby to zmienić, w listopadzie br. IKEA i UNICEF rozpoczną już 6. edycję kampanii „1 euro to majątek”, fundusze z której wesprą budowę i wyposażenie szkół w krajach rozwijających się. W zeszłym roku z samej akcji w polskich sklepach IKEA, uzyskano niemal 170 tysięcy euro.

Prawo każdego dziecka do zdrowego i bezpiecznego dzieciństwa oraz do dostępu do edukacji jest dla IKEA jednym z najważniejszych wyzwań. W tym celu powołano w 2005 r. Inicjatywę Społeczną IKEA, która wraz z UNICEF i organizacją Save the Childern, działa na rzecz polepszenia warunków życiowych tych najmłodszych. Jednym z nich jest coroczna akcja „1 euro to majątek” w ramach, której w okresie od 2 listopada do 24 grudnia, sklepy IKEA na całym świecie przeznaczają 1 euro z każdej sprzedanej pluszowej zabawki na projekty pomocowe dzieciom.
W 2008 roku, klienci IKEA na całym świecie pomogli zebrać aż 5.3 miliona euro, które wsparły projekty UNICEF i Save the Children na rzecz polepszenia szans na edukację wśród dzieci. Podsumowując działania od pierwszej edycji kampanii „1 euro to majątek”, IKEA przeznaczyła już ponad 16.7 milionów na poprawę szans życiowych dzieci w ponad 30 krajach w Afryce, Azji, oraz Środkowej i Wschodniej Europie. W marcu 2009 r. IKEA została uznana za największego korporacyjnego partnera UNICEF.
Dobro dzieci jest bliskie polskim klientom IKEA. W zeszłym roku udowodnili to zakupując niemal 170 tysięcy pluszaków, co oznacza 170 tysięcy euro. Pomimo, że Polacy zaledwie 20 lat temu sami otrzymywali pomoc zagraniczną, obecnie są już na etapie, kiedy mogą i czują się w obowiązku wesprzeć innych potrzebujących. Potwierdzają to wyniki badań opinii społecznej przeprowadzone przez TNS OBOP na zlecenie Departamentu Współpracy Zagranicznej MSZ – aż 84% badanych uważa, że powinniśmy wspierać rozwój krajów słabiej rozwiniętych.
– Dla nas 1 euro to niewiele, a dla dzieci np. w Wietnamie to zrealizowane marzenie, np. o własnych przyborach szkolnych – zauważa Aleksandra Sikora z IKEA. – Dlatego zachęcamy do kupowania naszych pluszaków i w tym roku. Zabawki pluszowe są dobrym i radosnym prezentem, a jednocześnie pomogą odmienić życie wielu dzieci – dodaje Aleksandra Sikora.
W tym roku IKEA przygotowała dodatkową możliwość dla osób, które nie mają kogo obdarować pluszakiem, a chciałyby się przyłączyć do akcji, lub po prostu chciałyby wesprzeć również polskie dzieci. We wszystkich polskich sklepach IKEA zostaną ustawione specjalne kosze, do których można wrzucić zakupionego w ramach kampanii pluszaka. Zebrane w ten sposób zabawki, zostaną przekazane na rzecz wybranych lokalnych szpitalnych oddziałów dziecięcych i domów dziecka. Natomiast 1 euro z zakupu wesprze projekty realizowane wraz z UNICEF i Save the Children.
– W tym roku obchodzimy 20-lecie podpisania Konwencji o Prawach Dziecka. Zapisy tego dokumentu zobowiązują, dlatego wierzymy, że dzięki zaangażowaniu naszych klientów i pracowników, w 2009 roku pobijemy kolejny rekord w zbieraniu funduszy. Razem możemy dać szansę na lepszą przyszłość wielu dzieciom i wywołać uśmiech na ich twarzach! – mówi Marianne Barner z Inicjatywy Społecznej IKEA.
– IKEA jest największym partnerem korporacyjnym UNICEF na świecie. Dzięki darowiznom firmy od wielu lat możemy prowadzić szereg projektów pomocy najmłodszym, za co jesteśmy bardzo wdzięczni. Systematyczne, długofalowe wsparcie daje szansę na lepsze życie tysiącom dzieci i ich rodzin w krajach rozwijających się – mówi Magdalena Hernandez, Dyrektor Wykonawczy Polskiego Komitetu Narodowego UNICEF.
Współpraca między IKEA a UNICEF i Save the Children, przy projektach społecznych sięga 2003 r. Wówczas IKEA zwróciła uwagę na znaczenie zabawy w poprawnym rozwoju dzieci i wprowadziła do sprzedaży misia BRUM. Przez 2 lata, od każdego zakupionego w okresie świątecznym misia BRUM, IKEA przekazywała 2 euro na partnerskie projekty. W efekcie sukcesu kampanii – zebrano 1.4 mln euro, które przekazano na pomoc dla Angoli, Chin, Rosji i Ugandy – IKEA postanowiła rozszerzyć działania na wszystkie pluszowe zabawki. Od 2005 r. kampania pod nazwą „1 euro to majątek” przekazuje coraz więcej funduszy na programy pomocowe dzieciom oraz angażuje coraz większą ilość klientów zarówno za granicą, jak i w Polsce.
Więcej informacji na temat akcji „1 euro to majątek” oraz Inicjatywie Społecznej IKEA znajduje się na: www.IKEA.pl.

 

Wiadomość nadesłana przez czytelniczkę/czytelnika portalu www.ngo.pl.

źródło: Lighthouse Consultants
Uwaga! Przedruk, kopiowanie, skracanie, wykorzystanie tekstów (lub ich fragmentów) publikowanych w portalu www.ngo.pl w innych mediach lub w innych serwisach internetowych wymaga zgody Redakcji portalu!

SKOMENTUJ

Uwaga, komentarz pojawi się na liście dopiero po uzyskaniu akceptacji moderatora.


Redakcja www.ngo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy.