Przejdź do treści głównej

Z FaniMani.pl wspieranie trzeciego sektora naprawdę działa! - zobaczcie jak

autor(ka): Katarzyna Szarszewska
2015-04-17, 16:20
użytkownik
archiwalne
Serwis FaniMani.pl wystartował w grudniu 2014 roku i jest pierwszym portalem w Polsce, który umożliwia wspieranie organizacji społecznych bez dodatkowych kosztów, podczas zakupów internetowych. Jego twórcy przedstawiają pozytywne wyniki pierwszego kwartału działalności i szacują, że do końca roku organizacje zbiorą około pół miliona złotych.

Jak działa FaniMani.pl?

Przed dokonaniem zakupów w jednym z 530 partnerskich sklepów online, użytkownicy serwisu wskazują cel, który chcą wspierać i następnie robią swoje zakupy tak jak zwykle. Jak na tym korzysta organizacja społeczna? Od każdej zrealizowanej transakcji, dla wybranego celu przekazana zostaje darowizna w wysokości kilku procent wartości zakupów. Pieniądze te pochodzą z budżetu marketingowego sklepu.

FaniMani.pl w liczbach

Wyniki pierwszego kwartału działalności FaniMani.pl prezentują się bardzo dobrze. Jak twierdzi współzałożyciel serwisu Kurt Montgomery, użytkowników chcących pomagać systematycznie przybywa.

Z FaniMani.pl korzysta obecnie ponad 900 organizacji, w tym fundacje, stowarzyszenia, szkoły, kluby sportowe oraz drużyny harcerskie. W ciągu trzech pierwszych miesięcy do projektu włączyło się już 530 znanych sklepów. Użytkownicy wygenerowali 1446 darowizn, przekazując średnio na wybrane przez siebie cele 8,73 zł.

Przy założeniu powyższych wskaźników i zachowaniu obecnego tempa wzrostu, można się spodziewać, że do końca roku trzeci sektor w Polsce pozyska w ten sposób około pół miliona złotych.

Coś o know how organizacji i ich sprzymierzeńców

Organizacje, które uzbierały najwięcej pieniędzy w pierwszym kwartale, do akcji zaangażowały przyjaciół, znajomych i życzliwe im osoby. Informowały wielokrotnie o nowej możliwości wspierania podczas bezpośrednich spotkań jak i w internecie, a ich zwolennicy przekazali tę informację dalej, udostępniając posty i infografiki na swoich profilach, fanpage’ach, forach i blogach. Jeśli miałbym podsumować dotychczasowy podział ról pomiędzy organizacjami a ich fanami, to organizacje informowały, że można je wspierać, a użytkownicy serwisu, po zrobieniu zakupów dawali znać, że to naprawdę działa i że warto! – dodaje Kurt Montgomery.

Co ważne, korzystanie z serwisu jest bezpłatne zarówno dla organizacji jak i dla użytkowników. To dodatkowy argument dla wszystkich korzystających z FaniMani.pl.

Więcej informacji: www.fanimani.pl


Wiadomość nadesłana przez czytelniczkę/czytelnika portalu www.ngo.pl.

Źródło: Fundacja FaniMani
Organizator:

Fundacja FaniMani

Adres:

Literacka 77, 60-461 Poznań, woj. wielkopolskie

Tel.:

61 670 50 70

E-mail:

info@fanimani.pl

Www:

http://www.fanimani.pl 

Uwaga! Przedruk, kopiowanie, skracanie, wykorzystanie tekstów (lub ich fragmentów) publikowanych w portalu www.ngo.pl w innych mediach lub w innych serwisach internetowych wymaga zgody Redakcji portalu!
Wyraź opinię 11 5

Skomentuj

KOMENTARZE

Nie ma żadnych komentarzy

Redakcja www.ngo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy

  • crowdfunding
  • dobroczynność, filantropia
  • fundusze, fundraising, finansowanie
  • nowe technologie