Przejdź do treści głównej

Eko-projekt Fundacji Aeris Futuro i Tchibo [relacja]

autor(ka): Donata Adler
2010-08-17, 06:58
archiwalne
Fundacja Aeris Futuro i Tchibo wspólnie zrealizowały w sierpniu projekt edukacyjno-szkoleniowy skierowany do pracowników Tchibo. Jego celem było zwiększenie świadomości ekologicznej pracowników oraz zachęcenie ich do podejmowania inicjatyw ekologicznych w miejscu pracy. W czasie trwania projektu Tchibo wprowadziło do sprzedaży w swoich placówkach kolekcję produktów pozwalających oszczędzać prąd, wodę oraz ciepło niezbędne do ogrzania pomieszczeń.

Projekt zrealizowany został w trakcie tzw. zielonego tygodnia w Tchibo. Poszczególne dni zielonego tygodnia poświęcone były wybranym obszarom: ochronie lasów, powietrza oraz zasobów wodnych. Akcja rozpoczęła się od „Ekologicznego ABC”, w ramach którego pracownicy Tchibo poznali szczegóły polityki środowiskowej firmy oraz wzięli udział w badaniu nt. ekologicznych praktyk firmy. Zachęceni zostali również do udziału w konkursie na inicjatywy biznesowe zgodne z ideą odpowiedzialnego biznesu.

W siedzibie firmy Tchibo pojawiły się naklejki zachęcające do proekologicznych nawyków z zabawnymi hasłami – "Unikaj jednorazowych naczyń i znajomości", "Zgaś zbędne światło, rozpal wyobraźnię". Powstało także specjalne stoisko Fundacji, pokazujące pracownikom „Las ekologicznych możliwości”. Pracownicy mogli wziąć udział w quizach i konkursach, m.in. na rozpoznawanie roślin i ziół. Na uczestników zabawy czekała słodka niespodzianka, a dla zwycięzców zostały przewidziane nagrody w postaci ekologicznych produktów. Korzystając z fundacyjnego kalkulatora CO2 każdy zainteresowany mógł obliczyć swój ślad klimatyczny. Ponadto eksperci z Aeris Futuro udzielali informacji oraz odpowiadali na pytania zainteresowanych.
Na warsztatach na temat eko-jazdy samochodem pokazane zostały możliwości, jak „dać powietrzu oddech” podczas użytkowania samochodu prywatnego i służbowego.
„W eko nurcie” odbyło się także szkolenie terenowe, którego część miała miejsce podczas spaceru nad Wisłą w okolicy Cypla Czerniakowskiego. Elementem szkolenia był także lunch z lokalnych produktów ekologicznych. Doceniona została również „zielona postawa” uczestników warsztatów. Ci, którzy w czasie ich trwania mieli na sobie zielony element ubioru lub biżuterii, otrzymali miły upominek.  

W trakcie realizowanego projektu przeprowadzona została akcja mailingowa, dzięki której pracownicy Tchibo poznali ciekawostki ze świata ekologii oraz wskazówki, jak żyć w przyjaźni ze środowiskiem. W intranecie firmy Tchibo powstała ekologiczna podstrona, wzmacniająca przesłanie zielonego tygodnia.

Na koniec akcji każdy z pracowników mógł wyliczyć swój ślad klimatyczny. Dla tych, którzy zadeklarowali zmniejszenie swojego wpływu na środowisko naturalne Fundacja zasadzi dedykowane drzewka.  

W czasie trwania projektu Tchibo wprowadziło do sprzedaży w swoich sklepach, stoiskach i w e-sklepie tchibo.pl kolekcję „Świecimy zielonym przykładem - oszczędzamy”. W jej skład wchodzą produkty pomagające oszczędzać energię elektryczną, wodę oraz ciepło niezbędne do ogrzania pomieszczeń.

Działania przeprowadzone w ramach projektu zostaną zoffsetowane (czyli zneutralizowana zostanie emisja wyprodukowanego w tym czasie CO2) przez Fundację Aeris Futuro. Na podstawie wyliczenia emisji CO2 oszacowana zostanie liczba drzew niezbędnych do posadzenia, aby ową emisję zneutralizować w określonym czasie. Fundacja w imieniu Tchibo zneutralizuje daną ilość wyemitowanego CO2 poprzez posadzenie i pielęgnację odpowiedniej liczby drzew. Niniejsza współpraca to dla Fundacji realizacja projektu „Czas na las” oraz kampanii edukacyjno-promocyjnej dla świadomego i zrównoważonego stylu życia „Zielone Wydarzenia”. Przeprowadzony z Tchibo projekt to dla nas dowód na zainteresowanie jednostek biznesowych zrównoważonym rozwojem oraz poczuciem odpowiedzialności za stan środowiska naturalnego, czego propagowanie jest celem działalności Fundacji Aeris Futuro – mówi Joanna Mieszkowicz, prezes Fundacji.

Więcej informacji udzielają:

  •  Donata Adler, Fundacja Aeris Futuro, PR Manager, tel.: 607 39 22 31, e-mail:
  • Ewelina Wasilewska, Tchibo Warszawa, kierownik ds. komunikacji tel.: 22 383 16 91, e-mail:  
  • Daria Bukalska, Tchibo Warszawa, specjalista ds. komunikacji tel.: 22 383 16 77, e-mail:

LOGO

Wiadomość nadesłana przez czytelniczkę/czytelnika portalu www.ngo.pl.

Źródło: Kampania Zielone Wydarzenia Fundacji Aeris Futuro
Miejsce: Warszawa
Organizator:

Fundacja Aeris Futuro

Adres:

ul. Krowoderska 11/8,

Tel.:

+48 12 430 08 22

E-mail:

promocja@aeris.eko.org.pl

Www:

http://www.zielonewydarzenia.pl 

Uwaga! Przedruk, kopiowanie, skracanie, wykorzystanie tekstów (lub ich fragmentów) publikowanych w portalu www.ngo.pl w innych mediach lub w innych serwisach internetowych wymaga zgody Redakcji portalu!
Wyraź opinię 0 0

Skomentuj

KOMENTARZE

Nie ma żadnych komentarzy

Redakcja www.ngo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy

  • CSR odpowiedzialny biznes
  • ekologia, środowisko
  • PR, promocja, wizerunek
  • współpraca z biznesem