Przejdź do treści głównej

Darowizny przez internet? Tak! My jedziemy z wplacam.ngo.pl

Jedna z kampanii założonych dzięki wplacam.ngo.pl
Kiedy wybierasz się w daleką podróż, to mniej ważne jest, jaki kolor ma Twój samochód, a bardziej jaki ma silnik. Gdy masz pewność, że mechanizm Twojego auta jest sprawny, sprawdzony, wyprodukowany przez szanowanego producenta, wtedy możesz swobodnie zastanawiać się nad tym, gdzie i do kogo możesz tym autem pojechać, co zwiedzić, odkryć. Dobra kampania fundraisingowa, jak dobry samochód, musi mieć sprawny i wydajny silnik, na którym się opiera.

W marcu 2018 roku powołaliśmy do życia Fundusz Podwójne Wyzwanie. To pierwsze przedsięwzięcie w Polsce, które łączy ze sobą ideę venture philantrophy i zjawiskowe wyzwania sportowe. Chcemy usamodzielniać, ratować cenne inicjatywy społeczne. Wsparcie merytoryczne zapewnia, powołana przy Akademii Rozwoju Filantropii w Polsce, Koalicja „Prezesi-wolontariusze”.

Ważnym filarem Funduszu są Bohaterowie Wyzwań, osoby, które przez wielkie, osobiste wyzwania, zwracają uwagę na potrzeby danej organizacji. W praktyce działa to tak: Marek Rybiec, Pierwszy Bohater Wyzwania, podjął się ukończenia morderczego cyklu ultra maratonów 4 Deserts (4 x 250 km, Sahara, Gobi, Atakama, Antarktyka) i zebrania środków na rzecz zakupu wyposażenia medycznego Poradni Leczenia Bólu w Fundacji Hospicjum Onkologiczne św. Krzysztofa. Koalicja „Prezesi-wolontariusze”, w ramach wolontariatu kompetencji, opracowuje program stabilizacji sytuacji finansowej Hospicjum.

Testujemy mechanizm wplacam.ngo.pl

Mieliśmy plan, ekspertów i ekspertki, beneficjenta, Bohaterów i ich wyzwania, ale nie mieliśmy technicznego rozwiązania, które umożliwiałoby nam zbieranie wpłat na rzecz Hospicjum. Z radością przeczytaliśmy informacje o właśnie udostępnionej do użytku nowej usłudze wplacam.ngo.pl. Rejestracja była szybka, w intuicyjny sposób założyliśmy konto i zaczęliśmy zbierać wpłaty.

Zaletą wplacam.ngo.pl jest kompleksowość i prostota zapewnianych rozwiązań. Nie potrzebujesz specjalistycznej wiedzy z zakresu informatyki, programowania. Kreator kampanii krok po kroku przeprowadza Cię przez proces tworzenia zbiórki. Wybór dostępnych czcionek i kolorów nie jest duży, ale te które są, są estetyczne i czytelne. Dużym walorem jest gotowy regulamin oraz współpraca z serwisem PayU, która została oparta na minimum dokumentów. Nie ma potrzeby podwójnej rejestracji, co pozwala oszczędzić czas. Obsługa serwisu sprawnie odpowiada na wszystkie pytania i pomaga rozwiązywać problemy. Minusem, który odczuwamy w pracy z mechanizmem jest brak zautomatyzowanego okienka pokazującego stan zbiórki. Zależy nam na transparentności, dlatego na naszej stronie codziennie aktualizujemy stan wpłat. Byłoby łatwiej, gdyby mechanizm miał możliwość zaciągania tej informacji z systemu.

Już jest sukces, możesz dołączyć

Zbiórkę rozpoczęliśmy w kwietniu 2018 r., do dziś udało nam się zebrać prawie 45 000 zł. Naszym pierwszym, długofalowym celem jest zebranie 100 000 zł na rzecz zakupu wyposażenia medycznego Poradni Leczenia Bólu w Fundacji Hospicjum Onkologiczne św. Krzysztofa. Skupiamy się na nowych pomysłach na promocję,  realizacji wyzwań naszych Bohaterów, a nie na tym, czy nasz silnik nie zatrze się w tej trudnej drodze. Czujemy, że ma się dobrze i pozwoli nam sprawnie osiągnąć cel naszej podróży, czyli pomoc Hospicjum.

Jak wygląda mechanizm wpłat możesz zobaczyć na podwojnewyzwanie.com lub kliknij w poniższe obrazki. By się przekonać, jak sprawnie działa, możesz też przekazać dowolną kwotę na rzecz Hospicjum.

 

Weronika Chrapońska-Chmielewska – specjalistka ds. komunikacji i promocji w Akademii Rozwoju Filantropii w Polsce.

***

Akademii Rozwoju Filantropii w Polsce jako jedna z pierwszych organizacji w Polsce zaczęła korzystać z wplacam.ngo.pl – i to jak widać z sukcesem! wplacam.ngo.pl to nowa usługa portalu ngo.pl, dzięki której stowarzyszenia i fundacje mogą łatwo rozpocząć zbieranie darowizn na swoją działalność statutową, na swojej stronie internetowej. Sprawdź, skorzystaj >


Uwaga! Przedruk, kopiowanie, skracanie, wykorzystanie tekstów (lub ich fragmentów) publikowanych w portalu www.ngo.pl w innych mediach lub w innych serwisach internetowych wymaga zgody Redakcji portalu!
Wyraź opinię 5 0

Skomentuj

KOMENTARZE

Nie ma żadnych komentarzy

Redakcja www.ngo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy

  • fundusze, fundraising, finansowanie
  • nowe technologie
  • PR, promocja, wizerunek