Przejdź do treści głównej

Allegro wydaje Raport CSR i pokazuje jak pomagać (z) uśmiechem

autor(ka): Allegro
2018-07-11, 16:24
To druga edycja Raportu Społecznej Odpowiedzialności firmy. Pokazuje, jak jeden z największych graczy w obszarze handlu pozytywnie wpływa na całe swoje otoczenie oraz na polską gospodarkę. Raport został przygotowany tak, żeby umożliwić czytającym wsparcie bieżących projektów charytatywnych, w które angażuje się firma. Każdy przeczytany raport to podarowany uśmiech, który zostanie przeliczony na 5 zł na ważny cel.

Raport jest nie tylko podsumowaniem działań Allegro w minionym roku. Został przygotowany tak, żeby umożliwić czytającym wsparcie bieżących projektów charytatywnych, w które angażuje się firma. Każdy przeczytany raport to podarowany uśmiech, który zostanie przeliczony na 5 zł na ważny cel.

Przy okazji publikacji raportu Allegro wręczyło również po raz pierwszy statuetki CSR Heroes. Ich celem jest wyróżnienie organizacji, które w wyjątkowy sposób skorzystały z możliwości jakie oferuje platforma charytatywni.allegro.pl. Analogiczne statuetki trafiły również do pracowników firmy, którzy najbardziej aktywnie angażowali się w projekty z obszaru społecznej odpowiedzialności biznesu.

Allegro wydało swój raport po raz pierwszy w 2016 roku i planuje co roku wydawać podsumowanie swojej działalności społecznej zgodne z aktualnymi standardami raportowania. Allegro to jedna z największych polskich firm- miejsce, gdzie zakupy robią miliony Polaków. Prowadzi biznes w sposób odpowiedzialny i pozytywnie wpływa na całe swoje otoczenie. Jako organizacja oparta na nowoczesnych technologiach wpływa na podnoszenie innowacyjności całego sektora. Dzięki temu klienci mogą robić zakupy w internecie w sposób tani, wygodny i całkowicie bezpieczny.

Kiedy 18 lat temu powstało Allegro, świat wyglądał zupełnie inaczej. Dzisiaj to oczywiste, że możemy robić zakupy bez wychodzenia z domu, a nawet bez potrzeby korzystania z komputera. Allegro stało się synonimem internetowych zakupów w Polsce. Ta pozycja lidera zobowiązuje, a my z całą powagą podchodzimy do tego zadania - powiedział Paweł Klimiuk, Dyrektor Komunikacji Korporacyjnej Allegro- Społeczna odpowiedzialność biznesu jest wpisana w nasze DNA, ponieważ budujemy nie tylko naszą przewagę konkurencyjną, ale również biznesy firm, które sprzedają na naszej platformie. Jako jedna z największych polskich firm handlowych mamy swój ważny wkład w rozwój całej polskiej gospodarki. Od 18 lat płacimy tutaj podatki, a innowacje technologiczne, które tworzymy przyczyniają się do podnoszenia innowacyjności i budowania kapitału społecznego naszego kraju. Przez cały rok wspieramy różne inicjatywy charytatywne udowadniając, że sukces biznesu to nie tylko liczba w sprawozdaniu finansowym- dodaje.

Tegoroczny raport CSR pokazuje jak wiele aspektów ma społeczna odpowiedzialność w Allegro i w jaki sposób udało się zrealizować założenia zawarte w przyjętej w 2016 r. Strategii CSR. Firma angażuje się w programy i aktywności poprawiające standardy funkcjonowania całej branży e-commerce w Polsce. Z jednej strony dba o jak najlepszą ochronę praw konsumentów, a z drugiej walczy np. o ochronę praw autorskich firm handlujących na platformie. Łączy interesy obu stron transakcji pokazując, że zakupy online mogą być przyjemnością.

Raport za jeden uśmiech

Oprócz podsumowania ubiegłorocznego dorobku w obszarze społecznej odpowiedzialności biznesu nowy Raport CSR ma nową, zaskakującą funkcję. Każda osoba która do niego zajrzy będzie miała okazję włączyć się w działania charytatywne Allegro.

Naszym motto jest to, że chcemy dostarczać uśmiech i ułatwiać życie naszym klientom. Znalazło to również odzwierciedlenie w tegorocznym raporcie. Wierzymy, że u każdej z osób, która do niego zajrzy uda nam się wywołać uśmiech. A my zamienimy go na realne wsparcie wybranego celu charytatywnego. Za każde “przeczytanie” raportu, wpłacimy 5zł na cele społeczne - tłumaczy Krzysztof Śpiewek, manager CSR w Allegro - Dzięki temu Raport nie będzie tylko zamkniętym rozdziałem naszych działań w minionym roku, ale żywym przykładem tego, że dobroczynność trwa w Allegro non-stop. Środki, które uda nam się zebrać będą zasilać aktualnie prowadzone akcje na platformie charytatywni,allegro.pl, lub wspierać działalność Fundacji Allegro All for Planet - dodaje.

Kolejną nowością w tym roku jest przyznanie wyróżnienia CSR Heros dla organizacji pozarządowych wyróżniających się swoją aktywnością na platformie Charytatywni Allegro. Tegoroczni laureaci pokazali jak najlepiej wykorzystać możliwości jakie niesie nowoczesna technologia, którą Allegro dzieli się ze światem. Statuetką zostały uhonorowane trzy wyjątkowe organizacje:

  • Fundacja Mam Marzenie: za rozmach i styl prowadzenia akcji "Kolacja Marzeń". Pomysł licytowania kolacji z polskimi gwiazdami jest absolutnie nowatorski. Jest to zdecydowanie najciekawsza akcja na platformie charytatywnej. Od kilku lat Fundacja pokazuje, że jedna, przemyślana akcja może być kluczem do zebrania znacznych środków na rzecz małych marzycieli.
  • Fundacja Dzieciom: za zebranie największej kwoty w 2017r. To absolutny lider jeżeli chodzi o skuteczność pozyskiwania środków za pośrednictwem platformy. Wytrwale walczący o życie i zdrowie dzieci.
  • Fundacja Avalon: organizacja, która nie należy do grona największy i najbardziej znanych, ale dzięki wielkiemu zaangażowaniu osiągnęła trzeci wynik finansowy na platformie w ubiegłym roku. Porusza się w niełatwym obszarze, zbierając środki na rehabilitację osób niepełnosprawnych i robi to wyjątkowo skutecznie.

Z nowym Raportem CSR Allegro można zapoznać się na stronie: https://raportcsr.allegro.pl/


Pliki do pobrania

Źródło: Allegro
Uwaga! Przedruk, kopiowanie, skracanie, wykorzystanie tekstów (lub ich fragmentów) publikowanych w portalu www.ngo.pl w innych mediach lub w innych serwisach internetowych wymaga zgody Redakcji portalu!
Wyraź opinię 0 0

Skomentuj

KOMENTARZE

Nie ma żadnych komentarzy

Redakcja www.ngo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy

  • CSR odpowiedzialny biznes
  • dobroczynność, filantropia
  • działalność charytatywna
  • współpraca z biznesem