Przejdź do treści głównej

Znamy laureatów XXI edycji Konkursu „Dobroczyńca Roku” [patronat ngo.pl]

autor(ka): Akademia Rozwoju Filantropii w Polsce
2018-06-07, 17:53
użytkownik
www.facebook.com/DobroczyncaRoku
6 czerwca, w warszawskim Teatrze Kamienica, odbyła się XXI gala Konkursu „Dobroczyńca Roku”, w czasie której do grona laureatów tytułu dołączyło dziewięć firm. To wyjątkowe święto odpowiedzialności społecznej.

– XXI gala Konkursu „Dobroczyńca Roku” za nami. Wyróżniliśmy dziewięciu wspaniałych laureatów, łączących pomaganie z kreatywnością, nowymi technologiami oraz z tym, co w naszym Konkursie jest najważniejsze: dobrocią, miłością, ciepłem. Tu, na tej sali nie było toksycznych ludzi, nerwowości, rywalizacji. Było to, czego szukamy: radość, spokój, dobra atmosfera. W tegorocznej edycji (XXI!) otrzymaliśmy najwięcej wniosków zgłoszeniowych od dziesięciu lat. To dowód na to, że Konkurs jest potrzebny. Takich miejsc, w których spotykają się Ci, którzy pomagają i Ci, którzy pomoc otrzymują i wspólnie świętują efekty swojej współpracy, powinno być w Polsce jak najwięcej, dlatego zachęcam Państwa do organizacji lokalnych edycji Konkursu „Dobroczyńca Roku” – mówił po zakończeniu wydarzenia Paweł Łukasiak, prezes Akademii Rozwoju Filantropii.

Laureaci XXI edycji Konkursu „Dobroczyńca Roku”:

  • Innowacje dla społeczności: ENERIS Ochrona Środowiska, za współpracę z organizacjami pozarządowymi w zapobieganiu wykluczeniu osób niewidomych i słabowidzących z procesu aktywnego dbania o środowisko naturalne.

    Przeczytaj też: ENERIS Ochrona Środowiska Dobroczyńcą Roku 2018
  • Projekt społeczny – Fundacja korporacyjna: Fundacja Orange, za współpracę ze Stowarzyszeniem Robisz.to, która zaowocowała stworzeniem FabLab powered by Orange – pierwszego w Warszawie otwartego laboratorium cyfrowej fabrykacji.

    Przeczytaj też: Fundacja Orange Dobroczyńcą Roku 
     
  • Projekt społeczny – duża firma: Samsung Electronics Polska Sp. z o. o., za stworzenie nowoczesnego inkubatora technologicznego dla kilkudziesięciu start-upów i wyposażenie obiektu w sprzęt pozwalający na realizację projektów.
     
  • Projekt społeczny – średnia firma: Jelenia Plast Sp. z o.o., za wieloletnią współpracę z organizacjami pozarządowymi na rzecz osób starszych, niepełnosprawnych oraz znajdujących się w trudnej sytuacji materialnej.
     
  • Projekt społeczny – mała firma: ANTOJA Sp. z o.o., za wsparcie projektu Kropla Słodyczy, w ramach którego odwiedzane są dziecięce oddziały onkologiczne i hospicja.
     
  • Strategia – duża firma: Tesco Polska, za dojrzałą i konsekwentną strategię działań społecznych, która zakłada m.in. wspieranie lokalnych społeczności, udział w projektach przeciwdziałających marnowaniu żywności i przekazywanie jej nadwyżek, promowanie wiedzy o zdrowym odżywianiu i pochodzeniu żywności wśród dzieci.

    Przeczytaj też: Tesco Polska Dobroczyńcą Roku 2018
     
  • Strategia – mała firma: KAREDENT Kamil Chorąży Sławomir Ławicki Sp. j., za spójną i przemyślaną strategię działań społecznych, zakładającą stworzenie stomatologicznego programu profilaktycznego dla dzieci „Akademia zdrowego uśmiechu”, za całoroczne zaangażowanie w pomoc zarówno ludziom jak i zwierzętom żyjącym na terenie województwa podlaskiego.
     
  • Wolontariat pracowniczy: Grupa Essilor, za zachęcenie 100 wolontariuszy-pracowników do udziału w projekcie oraz za okazane im wsparcie a także za przeprowadzenie w ramach wolontariatu prawie 4 tys. badań przesiewowych wzroku wśród dzieci i młodzieży z placówek opiekuńczo-wychowawczych oraz przekazanie dla nich 950 par okularów ze szkłami korekcyjnymi.

    Przeczytaj też: Grupa Essilor z tytułem „Dobroczyńca Roku 2018”
     
  • Zaangażowanie lokalne: Zakład fotograficzny u Jarka – Jarosław Deka, za wieloletnią współpracę z organizacjami pozarządowymi i zaangażowanie w liczne przedsięwzięcia służące społeczności lokalnej, w tym cykle warsztatów dla ponad 1000 dzieci i młodzieży.

Niezmiennie, nieprzerwanie od 21 lat Konkurs nagradza firmy odpowiedzialne społecznie. „Dobroczyńca Roku” stał się inspiracją dla wielu lokalnych i regionalnych konkursów realizowanych zarówno przez organizacje pozarządowe, jak i lokalną administrację publiczną. Pokazuje i zbiera dobre praktyki zarówno wielkich korporacji (najbardziej doświadczonych w działaniach z zakresu CSR i CCI), ale i na równi przedstawia działania dobroczynne małych i średnich firm. Konkurs nie dzieli firm na lepsze i gorsze, tylko pokazuje, że dobro jest jedno - bez względu na wielkość firmy i wydatków poniesionych na dobroczynność.

Organizatorem Konkursu jest Akademia Rozwoju Filantropii w Polsce, stowarzyszenie działające od 1998 r. Misją Akademii jest inspirowanie i pomaganie w działaniu. W swoim dorobku ma programy i kampanie będące markami społecznymi. Wspiera lokalne społeczności, nagradza firmy zaangażowane społecznie, wyzwala w ludziach chęć pomagania. Fundatorem Konkursu jest Polsko-Amerykańska Fundacja Wolności. Nad prawidłowością przebiegu procedur Konkursu czuwa audytor - firma EY. Konkurs wspierają: Business Centre Club, Forum Darczyńców, Forum Odpowiedzialnego Biznesum, Global Compact Network Poland, Konfederacja „Lewiatan”, Pracodawcy RP, Freshmail.

Tegoroczną galę uświetnił koncert Sławomira Uniatowskiego.


Wydarzenie objęte patronatem medialnym portalu organizacji pozarządowych www.ngo.pl.

Źródło: Akademia Rozwoju Filantropii w Polsce
Organizator:

Akademia Rozwoju Filantropii w Polsce

Adres:

Marszałkowska 6 6, 00-590 Warszawa-Śródmieście, woj. mazowieckie

Tel.:

22 622 01 22

Faks:

22 622 02 11

E-mail:

arfp@filantropia.org.pl

Www:

http://www.filantropia.org.pl 

Organizator:

Polsko-Amerykańska Fundacja Wolności

Adres:

Królowej Marysieńki 48, 02-954 Warszawa-Wilanów, woj. mazowieckie

Tel.:

22 550 28 00

Faks:

22 550 28 01

E-mail:

paff@pafw.pl

Www:

http://www.pafw.pl 

Uwaga! Przedruk, kopiowanie, skracanie, wykorzystanie tekstów (lub ich fragmentów) publikowanych w portalu www.ngo.pl w innych mediach lub w innych serwisach internetowych wymaga zgody Redakcji portalu!
Wyraź opinię 0 0

Skomentuj

KOMENTARZE

Nie ma żadnych komentarzy

Redakcja www.ngo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy

  • CSR odpowiedzialny biznes
  • dobroczynność, filantropia
  • działalność charytatywna
  • wolontariat
  • współpraca z biznesem