Przejdź do treści głównej

Dobro się opłaca - Starbucks promuje ekologiczne postawy gości

autor(ka): Organizatorzy
2018-04-18, 15:51
W tym roku, z okazji Dnia Ziemi, marka Starbucks dołącza do akcji #zwłasnymkubkiem Polskiego Stowarzyszenia Zero Waste oraz do ekomapy tworzonej wspólnie przez Stowarzyszenie i inicjatywę Oddam Odpady. Dzięki mapie klienci mogą sprawdzić, gdzie i jaki napój kupią korzystając z własnego kubka.

Od początku działalności w Polsce, Starbucks oferuje możliwość przyrządzenia kawy w kubkach przyniesionych przez Gości i dodatkowo nagradza za tak ekologiczną postawę zniżką 1 zł na dowolny napój. W tym roku marka dołącza do akcji #zwłasnymkubkiem Polskiego Stowarzyszenia Zero Waste oraz do ekomapy tworzonej wspólnie przez Stowarzyszenie i inicjatywę Oddam Odpady. Dzięki mapie klienci mogą sprawdzić, gdzie i jaki napój kupią korzystając z własnego kubka. Dodatkowo z okazji Dnia Ziemi kubki wielokrotnego użytku Starbucks objęte są promocją.

Troska o środowisko naturalne od zawsze leżała u podstaw funkcjonowania Starbucks. Sieć posiadająca ponad 28 tysięcy kawiarni na całym świecie zdaje sobie sprawę, że prowadzona przez nią działalność wpływa na stan naszej planety. Właśnie dlatego nieustannie podejmuje kolejne kroki

w stronę ekologii. Jednak działania podejmowane przez samą markę to nie wszystko. Starbucks za cel obiera również edukowanie swoich Gości.

Za pomoc Ziemi – zniżka na kawę i kubek

To właśnie z myślą o planecie oraz szerzeniu dobrych praktyk powstał koncept „Bring Your Own Tumbler”. W Polsce już od 10 lat sieć docenia Gości, którzy przychodząc do kawiarni z własnym kubkiem tym samym przyczyniają się do ograniczenia zużycia papierowych kubeczków. Marka wspiera ich ekologiczną postawę oferując zniżkę na dowolny napój w wysokości 1 zł. W ten sposób sieć kawiarni przyczynia się do zmniejszenia ilości odpadów, a Goście dodatkowo mogą rozkoszować się wybranym napojem w swoim ulubionym kubku.

Poza szeroką ofertą kaw i napojów, w kawiarniach sieci Starbucks dostępny jest także duży wybór kubków wielokrotnego użytku. Zachęcając Gości, z okazji Dnia Ziemi, marka wprowadza 5 zł zniżki na wybrane modele kubków. Promocja trwa od 16 do 22 kwietnia i będzie dostępna do wyczerpania zapasów we wszystkich kawiarniach w Polsce.

Inicjatywa #zwłasnymkubkiem

Aby jeszcze skuteczniej szerzyć świadomość dobrych praktyk, Starbucks postanowił połączyć siły ze Stowarzyszeniem Zero Waste, któremu również przyświeca ta sama idea ograniczenia niekorzystnego wpływu na środowisko. W tym roku marka, dołącza do ekologicznej mapy kawiarni, które umożliwiają zakup kawy w kubku przyniesionym przez Gościa.

„W odpowiedzi na problem dużego zużycia papierowych kubków zainicjowaliśmy akcję #zwłasnymkubkiem promującą proekologiczne postawy Gości kawiarni. Akcja zachęca do korzystania z własnych kubków wielorazowego użytku, dzięki którym można cieszyć się smakiem kawy na wynos bez obciążania środowiska dodatkowymi odpadami. Cieszymy się, że marka Starbucks podziela ideę ograniczania produkcji odpadów oraz podejmuje działania w kierunku ochrony środowiska” – mówi Agnieszka Sadowska-Konczal z Polskiego Stowarzyszenia Zero Waste.

Wybierając miejsce, w którym można nie tylko wypić przepyszną kawę, ale także delektować się nią ze swojego kubka, warto skorzystać z mapy powstającej w ramach akcji #zwłasnymkubkiem, będącej efektem współpracy Polskiego Stowarzyszenia Zero Waste oraz Inicjatywy Oddam Odpady. Dodatkowo, wrażenia smakowe spotęguje sama świadomość, że używając funkcjonalnego kubka wielokrotnego użytku tym samym przyczyniamy się do ograniczenia niekorzystnego wpływu na środowisko.

Znajdź kawiarnię #zwłasnymkubkiem: http://mapa.oddamodpady.pl/?t=z-wlasnym-kubkiem


Źródło: inf. nadesłana
Uwaga! Przedruk, kopiowanie, skracanie, wykorzystanie tekstów (lub ich fragmentów) publikowanych w portalu www.ngo.pl w innych mediach lub w innych serwisach internetowych wymaga zgody Redakcji portalu!
Wyraź opinię 0 0

Skomentuj

KOMENTARZE

Nie ma żadnych komentarzy

Redakcja www.ngo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy

  • CSR odpowiedzialny biznes
  • ekologia, środowisko
  • konsumenci