Przejdź do treści głównej

"Gazeta Wyborcza" zebrała 37,5 tys. zł w ramach akcji "Czytasz i pomagasz!" [relacja]

autor(ka): „Gazeta Wyborcza”
2018-03-07, 16:22
Dzięki specjalnej akcji "Gazety Wyborczej", w której cały przychód z kupionej prenumeraty cyfrowej był przekazywany organizacjom społecznym, aż 37 504,40 zł trafiło łącznie do Kampanii Przeciw Homofobii, Centrum Praw Kobiet i Stowarzyszenia Interwencji Prawnej. Akcja, która trwała od 27 lutego do 6 marca br., kolejny raz potwierdziła wrażliwość społeczną czytelników "Gazety Wyborczej" i zaangażowanie zespołu dziennika.

W ramach akcji "Czytasz i pomagasz!" na specjalnej stronie Wyborcza.pl/pomagamy można było - zamawiając prenumeratę cyfrową - jednocześnie wesprzeć jedną z trzech organizacji społecznych: Kampanię Przeciw Homofobii, Centrum Praw Kobiet lub Stowarzyszenie Interwencji Prawnej. Kupując pakiet Wyborcza lub Wyborcza Premium, wystarczyło wskazać organizację, do której trafił przychód z danej prenumeraty.

Na konto Kampanii Przeciw Homofobii dzięki akcji "Gazety Wyborczej" wpłynęło 8945,30 zł. KPH będzie mogło przeznaczyć te pieniądze na wybrane cele, np. na pakiety edukacyjne dla szkół (koszt ok. 100 zł), spotkanie z posłem, by przekonać go do związków partnerskich (200 zł) oraz na wydruk billboardu kampanii społecznej (300 zł).

Centrum Praw Kobiet otrzymało 21291,80 zł i przeznaczy je m.in. na bezpieczny nocleg dla swoich podopiecznych (47 zł), porady prawne (85 zł) oraz obdukcje lekarskie (150 zł).

Natomiast na rzecz Stowarzyszenia Interwencji Prawnej prenumeratorzy cyfrowej "Gazety Wyborczej" przekazali 7267,30 zł. Kwota zostanie przeznaczona na pomoc prawną dla potrzebujących (65 zł za jedną poradę).

Redakcja "Gazety Wyborczej" podziękowała dziś na swoich łamach i na Wyborcza.pl wszystkim osobom, które zaangażowały się w akcję - "Wasza pomoc jest nieoceniona. Cieszymy się, że tak licznie bierzecie udział w każdej z organizowanych przez nas akcji. Pokazujecie, że społeczność Czytelników Gazety Wyborczej może naprawdę dużo. Dziękujemy!".

Akcja "Czytasz i pomagasz" to także przykład marketingu zaangażowanego społecznie, który umożliwia połączenie celów biznesowych i społecznych.

"Gazeta Wyborcza" od wielu lat angażuje się w różnorodne inicjatywy społeczne i współpracę z organizacjami pozarządowymi, np. Polską Akcją Humanitarną i UNICEF. W czasie największego kryzysu uchodźczego w swoich wydaniach papierowych i materiałach internetowych na Wyborcza.pl, Wyborcza.biz i BiQdata.pl przedstawiała m.in. relacje z krajów, do których trafiają uchodźcy, analizy i raporty ekonomiczne i społeczne. Wszystkie materiały na ten temat zbierał wówczas specjalny raport "Kryzys uchodźców". W siedzibie "Gazety Wyborczej" trwała także zbiórka śpiworów i karimat dla uchodźców koczujących na Węgrzech. Później śpiwory i karimaty trafiły do węgierskiej organizacji MigSzol - Migrant Solidarity Group of Hungary, która rozdzieliła je potrzebującym.

Wiosną ubiegłego roku redakcja dziennika zorganizowała akcję "Kup Wyborczą, posadź drzewo". Wówczas cały przychód z prenumeraty cyfrowej w kwocie 44 355 zł przekazany został na szczytny cel - sadzenie drzew. Rybnik i Gdańsk mogły nieco bardziej się zazielenić, ponieważ to właśnie te miasta zostały wybrane na miejsce sadzenia nowych drzew.


Źródło: „Gazeta Wyborcza”
Uwaga! Przedruk, kopiowanie, skracanie, wykorzystanie tekstów (lub ich fragmentów) publikowanych w portalu www.ngo.pl w innych mediach lub w innych serwisach internetowych wymaga zgody Redakcji portalu!
Wyraź opinię 0 0

Skomentuj

KOMENTARZE

Nie ma żadnych komentarzy

Redakcja www.ngo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy

  • antydyskryminacja
  • dobroczynność, filantropia
  • działalność charytatywna
  • media
  • prawa człowieka
  • równość