Przejdź do treści głównej

Kup książkę o planowaniu i zarządzaniu strategicznym w instytucjach NGO. Teoria i praktyka!

autor(ka): Tomasz Trzciński
2018-01-12, 09:30
użytkownik
"Planowanie i zarządzanie strategiczne w NGO: Od teorii do praktyki" Tomasza Trzcińskiego jest obszernym podręcznikiem planowania i zarządzania strategicznego w instytucjach typu NGO. Książka jest dostępna w księgarni Aros z 30% zniżką. Zachęcamy Państwa do zakupu!

Planowanie i zarządzanie strategiczne w NGO: Od teorii do praktyki" Tomasza Trzcińskiego jest obszernym podręcznikiem planowania i zarządzania strategicznego w instytucjach typu NGO. Czytelnik przeczyta o historii tej metody i korzyściach, jakie wynikają z zastosowania jej w organizacjach typu non-profit. Pierwsza część książki zawiera opis teorii, które stanowią podstawę do planowania i zarządzania strategicznego. W drugiej części książki Czytelnik znajdzie praktyczną propozycję procesu planowania strategicznego, jaki można zastosować w polskich instytucjach typu NGO.

Książkę można nabyć w promocji za 39.20 zł w księgarni Aros.

https://aros.pl/ksiazka/planowanie-i-zarzadzanie-strategiczne-w-ngo-od-teorii-do-praktyki

Rozdziały w książce:

I CZĘŚĆ – TEORIA

Rozdział 1

Zarządzanie strategiczne w organizacjach typu for-profit i instytucjach typu non-profit. Trochę historii.

Rozdział 2

Czym zatem jest planowanie i zarządzanie strategiczne?

2.1 Strategia.

2.2 Planowanie i zarządzanie strategiczne.

2.3 Jaka jest natura procesu zarządzania strategicznego?

Rozdział 3

Podział ról przy planowaniu strategicznym, okres objęty planowaniem. Kto powinien planować?

Rozdział 4

Harvardzki model planowania strategicznego.

Rozdział 5

Model planowania strategicznego w organizacjach typu non-profit autorstwa Johna M. Brysona.

5.1 Zainicjowanie procesu planowania strategicznego i budowanie zgody wśród kluczowych członków organizacji odnośnie kształtu tego procesu.

5.2 Określenie „mandatu społecznego” organizacji non-profit.

5.3 Tworzenie misji.

5.4 Analiza środowiska w celu oceny mocnych i słabych stron instytucji oraz istniejących szans i zagrożeń/wyzwań. Analiza SWOT/analiza SWOC.

5.5 Identyfikacja strategicznych problemów, z jakimi mierzy się organizacja.

5.6 Sformułowanie i zaadoptowanie strategii i planów służących rozwiązaniu problemów organizacji.

5.7 Adaptacja strategii (i planu strategicznego).

5.8 Zdefiniowanie efektywnej wizji na przyszłość.

5.9 Skuteczna implementacja strategii i planów.

5.10 Końcowe oszacowanie i rewizja strategii i planów.

Rozdział 6

Model planowania strategicznego w organizacjach typu non-profit autorstwa Lynne T. Dean i Lindy Lysakowski.

6.1 Wstępne planowanie procesu planowania strategicznego.

6.2 Podział ról w procesie planowania strategicznego.

6.3 Skanowanie środowiskowe, analiza typu SWOT.

6.4 Posiedzenie wyjazdowe.

6.5 Zdefiniowanie wizji, misji i wartości.

6.6 Ustalenie celów i zadań.

6.7 Strategie i taktyki.

6.8 Ramy czasowe, budżet i zakres odpowiedzialności.

6.9 Finansowanie planu.

6.10 Nasz „produkt”.

6.11 Wzmacnianie zaangażowania zarządu.

6.12 Implementacja planu.

6.13 Monitorowanie i ewaluacja planu.

6.14 Planowanie kolejnego planu.

II CZĘŚĆ – PRAKTYKA

Jak przeprowadzić proces planowania strategicznego w naszej organizacji? 13-krokowy model planowania i zarządzania strategicznego

1 Wstępne zaplanowanie procesu planowania strategicznego. Zainicjowanie tego procesu.

2 Określenie „mandatu społecznego” organizacji.

3 Stworzenie misji organizacji.

4 Zdefiniowanie wizji.

5 Analiza typu SWOT/SWOC.

6 Identyfikacja strategicznych problemów, z jakimi mierzy się organizacja.

7 Określenie celów ogólnych, szczegółowych, strategii i taktyk.

8 Ostateczna adaptacja strategii, czyli precyzyjne zdefiniowanie strategii (i taktyk).

9 Finansowanie implementacji planu i inne zasoby.

10 Skuteczna implementacja strategii i taktyk.

11 Monitorowanie i ewaluacja planu.

12 Planowanie kolejnego planu.

13 Hurra, skończyliśmy!

Tomasz Trzciński — psycholog i trener przywództwa. Ukończył też podyplomowe studia pomocy humanitarnej na Uniwersytecie Warszawskim. Zawodowo zajmuje się prowadzeniem szkoleń. Organizuje szkolenia przywództwa transformacyjnego, szkolenia komunikacji wewnętrznej w organizacjach, szkolenia zarządzania opartego na wartościach.

Ponadto współpracuje jako trener z organizacjami typu non-profit. Zajmuje się też edukacją na temat problemu głodu na świecie. Prowadzi serwis www.hungergeneration.com. Więcej informacji: http://www.leadermore.pl, http://www.leadermore.pl/szkolenie-komunikacji-wewnetrznej/


Wiadomość nadesłana przez czytelniczkę/czytelnika portalu www.ngo.pl.

Źródło: Tomasz Trzciński
Miejsce: Cała Polska, Pułaskiego 24/1, 12-100 Szczytno, woj. Please Select:
Organizator:

Leaderheart Publishing Tomasz Trzciński

Adres:

Pułaskiego 24/1, 12-100 Szczytno,

Tel.:

513612410

E-mail:

tomasz@christianstereo.com

Www:

http://www.leaderheart.pl 

Uwaga! Przedruk, kopiowanie, skracanie, wykorzystanie tekstów (lub ich fragmentów) publikowanych w portalu www.ngo.pl w innych mediach lub w innych serwisach internetowych wymaga zgody Redakcji portalu!
Wyraź opinię 0 0

Skomentuj

KOMENTARZE

Nie ma żadnych komentarzy

Redakcja www.ngo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy

  • planowanie strategiczne
  • władze organizacji
  • zarządzanie