Przejdź do treści głównej

200 tys. osób w trzy tygodnie – zaskakujący wynik kampanii Psie Smutki! [relacja]

autor(ka): Fundacja Sarigato
2018-01-11, 12:27
Właśnie zakończyła się szeroko zakrojona kampania społeczna Psie Smutki, zorganizowana przez Fundację Sarigato. Trwająca trzy tygodnie akcja zaangażowała ponad 200 tys. osób! W projekt włączyło się wiele polskich gwiazd, m.in. Maja Ostaszewska, Agnieszka Woźniak-Starak, Jarosław Boberek i Maciej Zakościelny. Kampania skierowana była przeciwko nieodpowiedzialnym adopcjom i wręczania zwierząt jako (nieprzemyślanych) prezentów gwiazdkowych.

Kampania Psie Smutki zorganizowana przez akcję Karmimy Psiaki miała charakter przede wszystkim edukacyjny. Jej celem była promocja przemyślanej i odpowiedzialnej adopcji oraz zachęta do „mądrej” pomocy bezdomnym zwierzętom. Organizatorom przez trzy tygodnie trwania kampanii udało się zaangażować się 209 966 osób.

W ramach kampanii odbyło się pięć równoległych zbiórek darów dla schronisk w całej Polsce. Zebrano łącznie 340 kg karmy, 275 koców i kołder, kilkadziesiąt zabawek i akcesoriów dla psów oraz środki czystości. Dary trafią do schronisk w Sokołowie Podlaskim, Racławicach, Bytomiu, Gnieźnie oraz w Nowym Dworze Mazowieckim.

Projekt rozpoczął się 14 grudnia emisją animacji. Została w niej przedstawiona historia psów, które czekają na adopcję w schronisku. Głosu postaciom użyczyły gwiazdy polskiego dubbingu - Jarosław Boberek i Joanna Jabłczyńska.

Przez kolejne dni trwania kampanii na fanpage’u akcji codziennie były publikowane krótkie filmiki edukacyjne, w których ceniona polska behawiorystka – Aneta Awtoniuk - opowiadała o tym, co czuje porzucony pies i jak wygląda sytuacja zwierząt w schroniskach.

18 grudnia akcja Karmimy Psiaki wyemitowała spot pt. „Wyszczekana kolęda”, który w inny sposób opowiadał o tym samym problemie. W tym krótkim wideo zdjęcia bezdomnych psów zostały zestawione ze sparafrazowanymi słowami kolędy "Nie było miejsca dla ciebie". W spocie wystąpili Maja Ostaszewska, Agnieszka Woźniak- Starak, Marzena Rogalska, Gabi Drzewiecka, Aleksandra Adamska, Jarosław Boberek, Maciej Zakościelny, Adam Woronowicz i Józef Pawłowski.

Wszystkie materiały wideo przekierowywały na stronę kampanii www.karmimypsiaki.pl/psiesmutki, gdzie odbiorcy mogli zapoznać się z materiałami edukacyjnymi dotyczącymi problemu porzuceń oraz tymi przygotowującymi do odpowiedzialnej adopcji. Fundacja w formie prezentów zaproponowała trzy drogi „mądrego” pomagania.

Organizatorzy przypominają, że choć kampania Psie Smutki się zakończyła, to walka z problemem bezdomności zwierząt wciąż trwa. Zachęcają, by o bezdomnych Psiakach i Kociakach pamiętać nie tylko w okresie świątecznym, ale przez cały rok.


Źródło: Fundacja Sarigato
Organizator:

Fundacja Sarigato

Adres:

Vetulaniego 14 lok. 2, 31-226 Kraków, woj. MA

Uwaga! Przedruk, kopiowanie, skracanie, wykorzystanie tekstów (lub ich fragmentów) publikowanych w portalu www.ngo.pl w innych mediach lub w innych serwisach internetowych wymaga zgody Redakcji portalu!
Wyraź opinię 0 0

Skomentuj

KOMENTARZE

Nie ma żadnych komentarzy

Redakcja www.ngo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy

  • działalność charytatywna
  • ekologia, środowisko
  • prawa zwierząt
  • zwierzęta