Przejdź do treści głównej

Rzeszowskie studentki realizują społeczną inicjatywę „Akademia Mini Projektów” [relacja]

autor(ka): Dominik Łazarz
2017-12-27, 11:39
użytkownik
Agnieszka Brągiel, Wiktoria Doroba i Izabella Dłużeń, trzy studentki rzeszowskiej Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania, realizują „Akademię Mini Projektów” – społeczną inicjatywę, która nauczy dzieci w wieku wczesnoszkolnym z Podkarpacia m.in. przedsiębiorczości.

- Akademia Mini Projektów to akcja, mająca na celu nauczyć dzieci w wieku wczesnoszkolnym zarządzać prostymi, mini projektami. Uczymy dzieci nowych nawyków takich jak: planowanie, tworzenie harmonogramów, praca w grupie, realizacja swoich pomysłów i ostateczne ich wdrażanie – wyjaśnia Agnieszka Brągiel.

- Naszym projektem obejmujemy jedną z najmłodszych grup społecznych, czyli dzieci w wieku wczesnoszkolnym. Pragniemy wykorzystać wiedzę, umiejętności oraz doświadczenie, które zdobyliśmy podczas realizowania własnych projektów społecznych – dodaje Izabella Dłużeń.

Zajęcia mają charakter warsztatowo-zabawowy, na których dzieci uczą się, jak planować, tworzyć harmonogramy oraz zarządzać czasem tak, aby być bardziej zorganizowanym. Nabycie takich umiejętności jest szczególnie ważne w dzisiejszym świecie, gdzie dzieci odkładają wszystko na ostatnią chwilę, a zaplanowanie najprostszych czynności stanowi dla nich wielki problem.

- Tak naprawdę wystarczy tylko odpowiednie zaplanowanie swoich działań i wszystko staje się znacznie prostsze – wyjaśnia Wiktoria Doroba. - Poprzez naukę budowania i tworzenia mini projektów przygotowujemy dzieci do samodzielnej ich realizacji w przyszłości. Stopień trudności jest adekwatny do wieku dzieci. Im wcześniej nauczymy dzieci takich umiejętności, tym łatwiej im będzie później funkcjonować w środowisku szkolnym. Jesteśmy przekonani, że wszystkie wypracowane umiejętności znajdą swoje zastosowanie w przyszłym rozwoju każdego dziecka – dodaje Wiktoria.

Za nami już warsztaty w Szkole Podstawowej w Mrowli oraz w Szkole Podstawowej w Sędziszowie Małopolskim. Na zorganizowanych przez nas zajęciach uczniowie nauczyli się jak tworzyć plany i harmonogramy do mini projektów, zarządzać czasem oraz jak pracować w grupie.

Projekt realizowany jest w ramach olimpiady „Zwolnieni z Teorii”. Wszystko odbywa się pod nadzorem mentorów z organizacji „Social Wolves” i firm takich jak: PZU, T-Mobile i Bank Zachodni WBK.

Zdjęcia z dotychczas przeprowadzonych warsztatów przez rzeszowskie studentki można oglądnąć na: https://www.facebook.com/akademiaminiprojektow


Wiadomość nadesłana przez czytelniczkę/czytelnika portalu www.ngo.pl.

Źródło: Biuro Prasowe WSIiZ Rzeszów
Uwaga! Przedruk, kopiowanie, skracanie, wykorzystanie tekstów (lub ich fragmentów) publikowanych w portalu www.ngo.pl w innych mediach lub w innych serwisach internetowych wymaga zgody Redakcji portalu!
Wyraź opinię 2 0

Skomentuj

KOMENTARZE

Nie ma żadnych komentarzy

Redakcja www.ngo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy

  • dzieci
  • edukacja
  • edukacja ekonomiczna