Przejdź do treści głównej

DHL Express wspiera kampanię "Potencjalnie (nie)Bezpieczni"

autor(ka): Organizatorzy
2017-12-14, 14:46
DHL Express (Poland), będący dostawcą międzynarodowych usług ekspresowych, wspiera kampanię społeczną popularyzującą tematykę bezpieczeństwa internetowego i poufności danych. "Potencjalnie (nie)Bezpieczni" to kampania edukacyjna zainicjowana przez Fundację Wiedza To Bezpieczeństwo, która ma na celu poszerzenie wiedzy społeczeństwa, a w szczególności przedsiębiorców, na temat bezpieczeństwa informacji i ochrony danych osobowych.

Akcja, w którą zaangażowali się eksperci i praktycy z różnych dziedzin, skupia się na najpopularniejszych zagrożeniach związanych z ochroną danych osobowych w przedsiębiorstwie. Z uwagi na rosnącą liczbę cyberataków, incydentów związanych z bezpieczeństwem informacji oraz na skutek licznych wycieków danych, zagadnienia dotyczące ochrony i przetwarzania danych osobowych stają się niezwykle ważne dla przedsiębiorców. Dla wielu z nich firma logistyczna stanowi integralną część łańcucha dostaw. Pozyskanie danych klienta podczas zamawiania międzynarodowej usługi logistycznej, a następnie ich odpowiednie przechowywanie, czy też reprezentowanie klienta przed odpowiednimi organami w trakcie odprawy celnej, wiążą się ściśle z codzienną działalnością firmy DHL Express (Poland).

Zdaniem Łukasza Janiona, Country IT Manager Express International w firmie DHL Express (Poland), coraz więcej przedsiębiorców przywiązuje wagę do efektywnego zarządzania bezpieczeństwem informacji. Odczuwalnie wzrasta świadomość bezpieczeństwa informatycznego firm współpracujących z dostawcą usług kurierskich. Największe obostrzenia dotyczące bezpieczeństwa danych zauważalne są w sektorze publicznym oraz u firm przetwarzających dane wrażliwe, np. dane medyczne, numery kart kredytowych itp. Zdarzają się również sytuacje, gdy dostęp do internetowej witryny usługodawcy logistycznego, służącej do wydrukowania listu przewozowego, jest w danej firmie zabroniony, właśnie ze względu na podwyższone ryzyko wycieku poufnych danych. W takich sytuacjach firma logistyczna musi się niejako dostosować do polityki bezpieczeństwa danego klienta, stosując np. dedykowane rozwiązania.

Z badań przygotowanych na zlecenie BIK wynika, że co piątego Polaka dotknęły negatywne konsekwencje ryzykownych sytuacji związanych z ochroną danych. Okazuje się, że znacznej ich części można by było uniknąć. Przyczyniłaby się do tego większa świadomość społeczeństwa na temat ryzyka wykorzystania danych osobowych niezgodnie z prawem.

Jednym z najważniejszych elementów w DHL Express (Poland) jest podnoszenie świadomości zagrożeń IT i obiegu informacji w firmie. Zasadne jest przeprowadzanie obowiązkowych szkoleń z bezpieczeństwa informatycznego oraz bezpieczeństwa danych dla wszystkich pracowników, a także cykliczne przypominanie podstawowych, prostych zachowań. Przedsiębiorcy, którzy nie przywiązują dostatecznej uwagi do ochrony danych, w tym osobowych, muszą liczyć się z konsekwencjami prawnymi, finansowymi oraz wizerunkowymi. Na negatywne konsekwencje narażone są podmioty z różnych branż.

Kampania Potencjalnie (nie)Bezpieczni skupia się na zwróceniu uwagi właścicieli firm, kadry zarządzającej oraz pracowników wszystkich branż i sektorów na zapewnieniu odpowiedniej ochrony posiadanym i przetwarzanym danym w organizacjach – mówi adw. Marcin Zadrożny z Fundacji Wiedza To Bezpieczeństwo. Celem kampanii jest poszerzenie zakresu wiedzy polskich przedsiębiorców na temat ochrony cennych firmowych informacji oraz danych osobowych pracowników, klientów i kontrahentów. Zwiększenie świadomości w tym zakresie powinno wpłynąć na poprawę stanu bezpieczeństwa w organizacjach. Kampania ma także przyczynić się do lepszego przygotowania organizacji do stosowania w maju 2018 roku RODO – europejskiego rozporządzenia o ochronie danych osobowych.

Fundacja Wiedza To Bezpieczeństwo powstała z inicjatywy osób zawodowo zajmujących się bezpieczeństwem informacji, łączących wiedzę, pasję i doświadczenie z różnych dyscyplin – m.in. prawa, informatyki, zarządzania. Cel, który jej przyświeca to promowanie znaczenia bezpieczeństwa informacji, jako najcenniejszego dobra, jakim dysponuje człowiek oraz strategicznego zasobu każdej organizacji. Działania Fundacji opierają się na: edukacji, integracji środowiska osób odpowiedzialnych za bezpieczeństwo informacji, w tym danych osobowych oraz tych, którzy po prostu interesują się przedmiotową tematyką oraz dostarczaniu organizacjom narzędzi chroniących ich zasoby informacyjne.


Źródło: inf. nadesłana
Organizator:

Fundacja Wiedza To Bezpieczeństwo

Adres:

Kamionkowska 45, 03-812 Warszawa-Praga-Południe, woj. mazowieckie

E-mail:

kontakt@wtb.org.pl

Www:

http://wtb.org.pl 

Uwaga! Przedruk, kopiowanie, skracanie, wykorzystanie tekstów (lub ich fragmentów) publikowanych w portalu www.ngo.pl w innych mediach lub w innych serwisach internetowych wymaga zgody Redakcji portalu!
Wyraź opinię 0 0

Skomentuj

KOMENTARZE

Nie ma żadnych komentarzy

Redakcja www.ngo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy

  • dane osobowe
  • nowe technologie
  • przedsiębiorczość