Przejdź do treści głównej

W krwiobiegu danych

autor(ka): Organizatorzy
2017-08-22, 15:53
użytkownik
pixabay.com, CC0 Public Domain
Dane to najważniejszy zasób nie tylko każdej firmy, ale również organizacji pożytku publicznego. Podobnie jak układ krwionośny docierający do każdego zakątka organizmu, tworzą one sieć informacji obejmującą całą instytucję. Wiedzą o tym doskonale przedstawiciele Klubu Honorowych Dawców Krwi Polskiego Czerwonego Krzyża „Pijafka”, którzy stworzyli portal informacyjny w oparciu o infrastrukturę firmy OVH.

„Pijafka” to organizacja promująca honorowe krwiodawstwo wśród wrocławskiej młodzieży studenckiej. Swoją działalność rozpoczęła organizując akcję poboru krwi w 2007 r. Na akcję przybyło tak wielu chętnych, że postanowiono ją powtarzać systematycznie co 2-3 miesiące. Chcąc promować swoją działalność oraz rozpowszechniać wiedzę na temat krwiodawstwa i dawstwa szpiku kostnego członkowie „Pijafki” postanowili stworzyć portal internetowy stanowiący bank informacji dla osób chcących bezinteresownie pomagać innym.

Krew ratuje życie w sensie dosłownym. Pomimo wielu prób, do tej pory nadal nie udało się stworzyć bezpiecznego dla pacjentów jej sztucznego odpowiednika, dlatego tak istotny jest ruch honorowego krwiodawstwa. Poprzez swoją działalność oraz aktywną edukację, inicjatywy takie jak Pijafka nie tylko zachęcają studentów do oddawania krwi, ale także obalają mity, które się z tym wiążą. Jedną z takich inicjatyw była akcja "Poczuj pociąg do pomocy", przeprowadzona we współpracy z MPK Wrocław.

W miesiącach wakacyjnych co roku występują duże braki krwi. Główną przyczyną takiego stanu rzeczy jest większa liczba wypadków drogowych, przy jednoczesnym zmniejszeniu się aktywnych dawców. Wielu krwiodawców wypoczywa na urlopach, wyjeżdża za granicę, w ten sposób pojawiają się problemy z utrzymaniem bezpiecznych stanów magazynowych krwi.

Pomoc wsparta technologią

„Krwi nie można wyprodukować, jest to bezcenny dar dla drugiej osoby. Jedna jednostka krwi może uratować życie nawet trzem osobom, dlatego tak ważne jest dotarcie z ideą honorowego krwiodawstwa do jak największej liczby osób. Internet stanowi do tego doskonałe narzędzie, dlatego stworzyliśmy stronę pijafka.org, na której umieszczamy m.in. praktyczne informacje dla krwiodawców, galerię z organizowanych przez nas wydarzeń, czy właśnie dane dotyczące krwiodawstwa. Nie byłoby to możliwe bez wsparcia OVH, które zapewniło nam darmowy hosting i przestrzeń serwerową” – mówi Eliza Kulczycka, Prezes Klubu HDK Pijafka.

„W ciągu kilku lat działania naszego Klubu niejednokrotnie przekonaliśmy się o sile dobrego wizerunku. Zewnętrzne firmy, podmioty same zgłaszają się do nas i proszą nas o wsparcie inicjatywy, pomoc w organizacji akcji krwiodawstwa. Strona internetowa oraz profesjonalna poczta mailowa pozwoliły nam na szeroką promocję naszego Klubu w środowisku krwiodawców” – dodaje Eliza Kulczycka.

„Cieszymy się, że możemy wesprzeć „Pijafkę”, zarówno naszym know-how, jak i infrastrukturą, którą dysponujemy. Brak wiedzy sprawia, że wiele osób boi się oddawania krwi. Na portalu „pijafka.org” znajdziemy rzetelne informacje na temat krwiodawstwa, a także sekcję „Obalanie mitów”, która rozwiewa wątpliwości osób niezdecydowanych” – mówi Joanna Parasiewicz z OVH.

Dzięki inicjatywom takim jak „Pijafka” liczba krwiodawców w Polsce z każdym rokiem się zwiększa. W 2015 roku było to 630 385 osób, prawie 15 000 więcej niż w roku 2014[1]. Popularyzacja idei krwiodawstwa nie byłaby możliwa bez wsparcia biznesu, w tym firm technologicznych umożlwiających dotarcie do szerokiego grona odbiorców.


Wiadomość nadesłana przez czytelniczkę/czytelnika portalu www.ngo.pl.

Źródło: inf. nadesłana
Uwaga! Przedruk, kopiowanie, skracanie, wykorzystanie tekstów (lub ich fragmentów) publikowanych w portalu www.ngo.pl w innych mediach lub w innych serwisach internetowych wymaga zgody Redakcji portalu!
Wyraź opinię 0 0

Skomentuj

KOMENTARZE

Nie ma żadnych komentarzy

Redakcja www.ngo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy

  • nowe technologie
  • ochrona zdrowia
  • współpraca z biznesem