Przejdź do treści głównej

20 wywiadów na XX-lecie Dobroczyńcy Roku: Amma Omenaa Mensah. Jacy Jesteśmy [wywiad]

autor(ka): Weronika Chrapońska
2017-07-11, 15:14
użytkownik
Omenaa Mensah
Potrzeba nam czegoś, co przybliży nas do Europy i całego świata, a mianowicie świadomości społecznej i empatii wobec potrzebujących, mówi Amma Omenaa Mensah, przedsiębiorczyni, założycielka fundacji, od ponad dekady związana z TVN.

No właśnie – jacy jesteśmy my, Polacy, pani oczami? Jakie cechy zachowania rzucają się w oczy?

Amma Omenaa Mensah: – Staramy się być mili i gościnni. Choć w praktyce z naszą narodową gościnnością różnie bywa. Jesteśmy też sprytni, co jest związane z koniecznością przystosowania się do funkcjonowania w ramach wolnego rynku, którego doświadczamy od lat 90. XX wieku.

Czy dobrze wykorzystujemy swoje narodowe cechy?

A.O.M: – Zależy, do jakich celów. Narodowy spryt jest pomocny w załatwianiu spraw wszelakich, co jest cechą indywidualistów i służy prywatnym interesom. Potrzeba nam czegoś, co przybliży nas do Europy i całego świata, a mianowicie świadomości społecznej i empatii wobec potrzebujących.

Jak pani zdaniem powinien wyglądać biznes zaangażowany społecznie?

A.O.M: – Posłużę się przykładem modelu, który sama wypracowałam. Uważam, że każda działalność, która czerpie z zasobów społeczeństwa, powinna przynajmniej w minimalnym stopniu oddawać mu część energii, jaką od niego otrzymała. Oczywiście na początku startu biznesu nie można sobie na to pozwolić. Tak było w moim przypadku. Ale teraz, gdy moje biznesowe przedsięwzięcia okrzepły na tyle, bym mogła zwrócić tę energię zaczerpniętą od społeczeństwa, chętnie oddaję ją z nawiązką, bo pomaganie jest fajne, a mnie osobiście daje siłę i ogromną satysfakcję.

I założyła pani fundację.

A.O.M: – Omenaa Foundation wspiera edukację dzieci w Afryce i budowę szkoły dla dzieci ulicy w Ghanie. Z sumy, niezbędnej do ukończenia budowy, czyli kwoty jednego miliona złotych, udało nam się do I kwartału 2017 roku zebrać trochę ponad 40 proc., co uważam za początek sukcesu tego szczytnego celu. W ramach fundacji realizujemy wiele projektów związanych z promocją tolerancji wobec drugiego człowieka. Tym staramy się walczyć z rasizmem, ksenofobią czy homofobią.

Jakich argumentów używać, aby firmy włączały się w życie społeczności, oddawały całemu społeczeństwu energię, o której pani wspomniała?

A.O.M: – Poza pracą w telewizji jestem też przedsiębiorcą, dlatego dobrze orientuję się w realiach współczesnego biznesu i wiem, czego on potrzebuje – wymiernych korzyści. Stąd np. gdy negocjuję wsparcie finansowe dla swojej fundacji, przygotowuję listę wymiernych świadczeń PR-owo-marketingowych, które możemy zaproponować z naszej strony.

Ciekawy kontent do komunikacji z mediami, jaki dzięki współpracy z fundacją firma może od nas dostać, to dla świadomych przedsiębiorców ogromna wartość wizerunkowa. Dziś w natłoku treści medialnych nie jest łatwo wyróżnić się z tłumu i skutecznie dotrzeć do odbiorców. A sposobów przekonania biznesu do filantropii może być wiele, jak wiele jest obustronnych korzyści przy konstruowaniu takiej współpracy.
 

Amma Omenaa Mensah – od ponad dekady związana z TVN. Absolwentka Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, doktorantka SGH. Od 2011 roku rozwija własną markę mebli Ammadora. Inwestuje w sztukę, a także współtworzy przedsięwzięcia biznesowe w branży mody i deweloperskiej. Od 2014 roku prowadzi fundację Omenaa Foundation.


Zapraszamy Państwa do dyskusji na temat przyszłości biznesu i jego relacji ze społeczeństwem. By zainspirować Państwa do rozmowy, proponujemy lekturę cyklu „20 wywiadów na 20-lecie Dobroczyńcy Roku”, którego gośćmi są znani politycy, działacze społeczni, przedsiębiorcy, sportowcy, celebryci. Każda z tych osób opowie swoją wizję relacji pomiędzy biznesem a społeczeństwem, oraz spróbuje odpowiedzieć na pytanie „Jaki będzie biznes za 20 lat”.

Kolejne wywiady znajdziecie Państwo na stronie Konkursu Dobroczyńca Roku oraz jego fan page, gdzie zachęcamy do komentowania wywiadów i wyrażania swojej opinii.


Źródło: Dobroczyńca Roku
Organizator:

Akademia Rozwoju Filantropii w Polsce

Adres:

Marszałkowska 6 6, 00-590 Warszawa-Śródmieście, woj. mazowieckie

Tel.:

22 622 01 22

Faks:

22 622 02 11

E-mail:

arfp@filantropia.org.pl

Www:

http://www.filantropia.org.pl 

Uwaga! Przedruk, kopiowanie, skracanie, wykorzystanie tekstów (lub ich fragmentów) publikowanych w portalu www.ngo.pl w innych mediach lub w innych serwisach internetowych wymaga zgody Redakcji portalu!
Wyraź opinię 1 1

Skomentuj

KOMENTARZE

Nie ma żadnych komentarzy

Redakcja www.ngo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy

  • CSR odpowiedzialny biznes
  • dobroczynność, filantropia
  • działalność charytatywna
  • media
  • współpraca z biznesem