Przejdź do treści głównej

Google AdWords dla organizacji pozarządowych

autor(ka): Katarzyna Zwolak-Szwechowicz
2016-11-14, 17:08
użytkownik
archiwalne
Dzięki Google Ad Grants organizacje, które spełniają określone kryteria mogą otrzymać miesięcznie 10 000 USD na reklamy w AdWords i tym samym promować swoją działalność za pomocą reklam wyświetlanych na górze wyników wyszukiwania Google.

Potencjalny roczny budżet na reklamę w Googlu dla NGO wynosi więc 120 000 USD. Korzystając z tych pieniędzy organizacje non-profit mogą zdobyć darczyńców, znaleźć wolontariuszy, jak również dotrzeć do swoich odbiorców. Wydaje się to zbyt piękne, aby mogło być prawdziwe? Ale tak właśnie jest i wiele organizacji non-profit już z tego programu korzysta.

Czym jest program Google AdWords Grants?

Organizacje, które spełniają odpowiednie kryteria, mogą otrzymać od Google 10 000 USD miesięcznie na darmową reklamę w AdWords. Istnieją jednak pewne błędne przekonania związane z tym programem, które warto sprostować:

  • Kwota dotacji wynosi 10 000 USD miesięcznie, nie rocznie (rocznie jest to kwota w wysokości 120 000 USD);
  • Dotacja nie ma określonego terminu, po upłynięciu którego się kończy;
  • Organizacja otrzymuje kredyt względem AdWords, a nie 10 000 USD w gotówce.
Jak to działa?

Google AdWords opiera swoją reklamę na słowach kluczowych oraz płatności za kliknięcie (PPC):

Reklama oparta na słowach kluczowych to reklama, która jest powiązana z pewnymi słowami kluczowymi określonymi przez reklamodawcę (w tym przypadku Ciebie) tak, aby podczas wyszukiwania, gdy słowa wpisywane do wyszukiwarki przez użytkownika będą zgodne z określonym słowem lub frazą, wyświetliła się Twoja reklama.

Płatność za kliknięcie (PPC) to model reklamowy, w którym płacisz usługodawcy (w tym przypadku Google) określoną kwotę. jeżeli osoba korzystająca z wyszukiwarki kliknie w Twoją reklamę.

Czemu warto z tego skorzystać?

Każda organizacja, która spełnia określone kryteria, powinna skorzystać z tej usługi, ponieważ większość osób informacji poszukuje właśnie w internecie (np. 75% darczyńców informacji szuka korzystając z narzędzi internetowych). Korzystając z Google AdGrants i reklam Google AdWords możesz w prosty i przystępny sposób dotrzeć do innych – codziennie Google odnotowuje 3 miliardy zapytań i 300 milionów kliknięć w reklamy AdWords!

Kiedy można skorzystać z Google AdWords Grants?

Choć możliwych sposobów na wykorzystanie tego programu jest wiele, należy pamiętać, że konieczne jest posiadanie sprawnej strony internetowej. Korzystając z tej usługi możesz przekierować innych na docelową stronę internetową (może to być zarówno strona główna Twojej organizacji, jak i konkretna jej podstrona). Niezależnie od tego, dokąd chcesz przekierować odwiedzających, ważne jest, aby mogli oni w błyskawiczny sposób odnaleźć kluczowe informacje.

Zazwyczaj organizacje non-profit wykorzystują Google AdWords do:

  • zwiększenia świadomości;
  • zebrania środków finansowych;
  • zwiększenia listy mailingowej;
  • zwiększenia liczby uczestników wydarzeń;
  • sprzedaży dóbr lub świadczenia usług.
Jak się o to ubiegać?
  1. Zarejestruj się na stronie TechSoup Polska.
  2. Zarejestruj się na stronie Google dla Organizacji Non-profit (G4NP).
  3. Po zakwalifikowaniu do G4NP stwórz konto AdWords.
  4. Gdy będziesz miał już konto AdWrods, zapisz się do programu AdGrants.
  5. Zanim Twoje konto AdGrants zostanie uaktywnione, Google zweryfikuje, czy wszystko odpowiednio przygotowałeś, czy przestrzegasz zasad programu, i czy ogólnie rzecz biorąc wiesz, co robisz (aby upewnić się, że konto nie zostało utworzone jako spam).
O czym należy pamiętać?

Podstawowym warunkiem jest spełnianie kryteriów programu G4NP oraz posiadanie strony internetowej.

Aby pozostać w programie należy stale przestrzegać warunków określonych przez Google (w przeciwnym razie Google może wykluczyć organizację z programu):

  • Aktywnie zarządzać swoim kontem, tj. co najmniej raz na 90 dni wprowadzić pewne zmiany;
  • Simon poleca częstsze wprowadzanie zmian (idealnym wyjściem byłoby robienie tego co miesiąc).
  • Program jest połączony tylko z tą domenę, z której się zarejestrowałeś;
  • W przypadku sprzedaży produktów/świadczenia usług 100% przychodów musi zostać przeznaczone na rzecz organizacji. Nie dopuszcza się marketingu połączonego, gdzie część zysków zostaje przekazana innej spółce.
  • Nie należy reklamować produktów finansowych (np. kredytów hipotecznych lub kart kredytowych), lub też ubiegać się o dotację na samochody/łodzie/nieruchomości;
  • Reklam AdSense nie można wykorzystać na swojej stronie
  • Google AdSense to darmowa usługa, która umożliwia wydawcy strony internetowej zarabianie pieniędzy poprzez umieszczanie na swoich stronach odpowiednio dopasowane reklamy Google.

Jesli chcielibyście stworzyć kampanię AdGrants dla swojej organizacji, TechSoup Polska organizuje w najbliższym czasie dwa szkolenia o tej tematyce. Sprawdźcie www.techsoup.pl


Artykuł pochodzi z portalu www.techsoup.pl

Źródło: TechSoup Polska
Uwaga! Przedruk, kopiowanie, skracanie, wykorzystanie tekstów (lub ich fragmentów) publikowanych w portalu www.ngo.pl w innych mediach lub w innych serwisach internetowych wymaga zgody Redakcji portalu!
Wyraź opinię 3 0

Skomentuj

KOMENTARZE

Nie ma żadnych komentarzy

Redakcja www.ngo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy

  • fundusze, fundraising, finansowanie
  • media społecznościowe
  • nowe technologie
  • PR, promocja, wizerunek