Przejdź do treści głównej

Kampanie 1%. Wszystko wolno? Zabierz głos w debacie!

autor(ka): Ignacy Dudkiewicz, opinie.ngo.pl
2016-03-01, 14:28
Ignacy Dudkiewicz, ngo.pl
NGO.pl: Kampania zachęcająca do przekazania naszej organizacji pożytku publicznego odpisu od podatku powinna być nie tylko skuteczna, ale również etyczna. Tylko co to w zasadzie znaczy?

Każdy z nas natyka się w „sezonie jednoprocentowym” na bardzo wiele zachęt, kampanii i próśb. Nie jest łatwo przebić się przez swego rodzaju zgiełk promocyjny. Dlatego wiele organizacji pożytku publicznego, chcąc dotrzeć do jak najszerszej grupy odbiorców, szuka sposobu na to, by się wyróżnić. Ale czy cel uświęca środki?

Czy w ramach apelowania o przekazanie odpisu podatku przez obywateli „wszystko wolno”? A może istnieją jednak zasady i granice, których nie należy przekraczać? Czy można epatować cierpieniem? Doprowadzać do brutalizacji treści lub wulgaryzacji języka? Czy niektóre kampanie swoim językiem lub przesłaniem nie wypaczają wręcz idei leżącej u podstaw 1%? Manipulują przekazem? Czy nie zdarza się w nich infantylizacja treści? Mimo ich liczby, to wciąż tylko niektóre przykłady możliwych zarzutów.

Namysł nad etyczną stroną prowadzonych przez nas kampanii wydaje się więc niezbędny. Zwłaszcza teraz, gdy w znacznie większym stopniu mamy szansę dotrzeć – jako sektor – do obywateli z przekazem o naszym istnieniu i działaniach. W tym namyśle potrzebujemy Waszej pomocy. Zapraszamy więc do udziału w debacie!

 

Czekamy na Wasze opinie! Przesyłajcie je (maks. 4500 znaków) wraz ze zdjęciem na adres:


Czym żyje III sektor w Polsce? Jakie problemy mają polskie NGO? Jakie wyzwania przed nim stoją. Przeczytaj debaty, komentarze i opinie. Wypowiedz się! Odwiedź serwis opinie.ngo.pl.

Informacja własna portalu ngo.pl

Uwaga! Przedruk, kopiowanie, skracanie, wykorzystanie tekstów (lub ich fragmentów) publikowanych w portalu www.ngo.pl w innych mediach lub w innych serwisach internetowych wymaga zgody Redakcji portalu!
Wyraź opinię 1 0

Skomentuj

KOMENTARZE

Nie ma żadnych komentarzy

Redakcja www.ngo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy

  • 1%
  • media
  • PR, promocja, wizerunek
  • standardy, etyka