Przejdź do treści głównej

7 sposobów na to aby, Twój darczyńca poczuł się dzisiaj lepiej

autor(ka): Mateusz Sadowski
2016-01-27, 07:49
Czy za każdym razem, gdy ktoś klika w przycisk "pomagam", Ty wysyłasz mu prezent, albo gdy dostajesz wpłatę, wysyłasz upominek pocztą? Jeśli nie, być może warto zastanowić się nad takimi dobrymi praktykami!

Przed Wami tekst z bloga Ignited Fundrising, ktory napisała , będąca jednocześnie CEO tego funduszu.

Jest to okazja, żeby ofiarodawcy poczuli się docenieni! Im bardziej będziesz dbał o swojego darczyńcę, tym bardziej będzie on angażował się w Twoje akcje. Musisz zastanowić się nad ciekawym podziękowaniem za wsparcie. Wysłany elektronicznie list z kilkoma miłymi słowami musi być wyjątkowy i wywoływać uśmiech na twarzy.

Pamiętam, jak kiedyś siedząc w domu przy biurku przesłałam pewnej organizacji, która imponuje mi swoją niesamowitą pracą, 100 dolarów. Po 2 sekundach dostałam wiadomość: „Dziękujemy, dzisiaj pomogłaś dziecku”. Zrobiło to na mnie duże wrażenie. Jak przejmujący musi być mail o takim tytule. Niezwłocznie go otworzyłam i zabrałam się do czytania. Była to wiadomość od dyrektora wykonawczego napisana osobiście z podziękowaniami.

Muszę powiedzieć, że czułam się wspaniale, kiedy dostałam maila o tak przejmującym tytule, a po przeczytaniu wiadomości znów poczułam ciepło na sercu.

Jak przygotować wiadomość wysyłaną automatycznie po przyjęciu wpłaty od darczyńcy? Postarajmy się, żeby oprócz zwykłych podziękowań zawierała ona prawdziwe uczucia.

Oto moje 7 propozycji na to, żeby po ofiarowaniu pieniędzy Twój darczyńca poczuł, że zrobił coś wielkiego!

  • Zatytułuj wiadomość tak aby była ona poruszająca i zgodna z misją twojej organizacji, np. „pomogłeś dzisiaj dziecku” albo „dzięki Tobie weteran wojenny się dzisiaj uśmiechnął”;
     
  • Umieść swojego darczyńcę w pierwszym zdaniu wiadomości, np. „dziękuję za hojny wkład panu XXX” albo „Twój dar pozwoli małej Małgosi…”;
     
  • Przypomnij założenia swojej akcji, komu chcesz pomóc i o co prosisz. Wspomnij imię osoby, której pomagasz albo nazwę Twojego projektu;
     
  • Wyślij list lub szybką notatkę potwierdzający wpłatę. Natychmiastowe potwierdzenie sprawi, że darczyńca będzie pewny, że jego dotacja doszła. Pamiętaj o pierwszych 3 punktach. Wykonaj je w ciągu 3 dni dla darów za pośrednictwem internetu oraz w ciągu jednego dla przekazanych bezpośrednio;
     
  • Podziękowania przesyłaj taką metodą, jaką dostałeś dar. Jeśli otrzymałeś pomoc drogą internetową - prześlij podziękowania mailem; jeśli zostały przesłane pocztą - odeślij je tą drogą;
     
  • Podziel się z ofiarodawcą tym, jak wygląda sytuacja finansowa organizacji. Ile już zebraliście na dany cel i ile jeszcze brakuje. Nie proś go o większe wsparcie, tylko udostępnij informacje;
     
  • Punkt najważniejszy: Wyślij podziękowania bez żadnego powodu.

Niech Twoja wiadomość będzie przyjazna, zabawna i osobista. Postaraj się, żeby wywoływała uśmiech, kiedy się ją czyta. Bo najlepsze podziękowania to takie, które płyną z serca.

źródło: http://www.ignitedfundraising.com

Tekst pochodzi z serwisu technologie.ngo.pl


Źródło: Technologie.ngo.pl
Wyraź opinię 1 0

Skomentuj

KOMENTARZE

Nie ma żadnych komentarzy

Redakcja www.ngo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy

  • dobroczynność, filantropia
  • fundusze, fundraising, finansowanie
  • nowe technologie
  • PR, promocja, wizerunek